Vilken underbar resa det blev

Ja så är vi hemma igen, kom i torsdags och maken var bara hemma och vände innan han började jobba medan jg tog det extra lugnt den em/kvällen
Resan var toppen!! Vi kom till ett regnigt Pisa men det var ju inte kallt så det gick bra iallafall. När vi hade checkat in på vårt hotell eller bed and breakfast var det mer som (fast vi hade ingen frukost) så letade vi oss in till centrum och hittade tillslut till det lutande tornet. Vi köpte även biljetter till Venedig nästa dag. Även där regnade det en del men inte så att det gjorde så mycket. Vi fick se det vi ville och njöt av det. Vi var även till Florens och Livorno, men restern av dagarna var vi i Pisa och traskade runt där, kollade några museum, åt en massa go Italiensk mat och njöt av livet en hel del :) Har inte hunnit kolla igenom alla kort än men ett från Pisa får det bli iallafall
Allt gående gav ömma fötter till och med blåsor så det var skönt när man la sig på kvällen (mindre kul om man behövde upp på natten för det gjorde så ont att resa sig..) Känner fortfarande av det men det blir bättre å bättre så det är ju något iallafall :) Hotellet var väl si så där.. vist vi viste att det inte skulle vara någon lyx och att det inte skulle vara mitt i city så det var vi ju beredda på men att de skulle ha en duch som man knapp kunde ta sig in i och att det inte fanns varmvatten om det var någon annan som duchat. Sedan var det lite tråkigt att den som tog imot oss inte kunde engelska så bra (hon kunde inte ens italienska så bra då hon var från Ukraina (tror jag) och var där för att läsa Italienska och engelska.. så det var inte mycket info man kunde få av henne) Men vi gillade staden men det är kanske inte en stad som man behöver vara en hel vecka i utan här räcker det nog med en dag. Nu gjorde vi ju en del utflykter, vi valde dock bort Rom för denna gången då det nog behöver mer än en dag och det är nästan billigare att åka för en weekends resa från Sverige än att åka med tåget. Så det kan jag väl hoppas på att det blir en annan gång. Sista dagen hede vi toppen väder och vi insåg snabbt att det nog var skönt att det inte hade varit så varmt hela tiden för då hade vi inte orkat gått så mycker vi gjorde.
Det jobbigaste var nog förutom våra ömma fötter, att gå upp i tornet.. det kändes verkligen att det lutde där inne å det var många trappsteg :) Men det var värt det så åker ni dit tycker jag att ni ska lägga de pengarna på att gå upp.
 
När vi kom hem hade det hänt en massa saker, det hade ju blivit så grönt här i Sverige under vecka vi vr borta och vad det hade växt i trädgården. Svärmor hade varit här å vattnat när vi var borta även rensat bort en del ogräs.. men det kommer ju nytt hela tiden så det får man göra varje dag typ..
På lördagen var vi å kollade lite loppisar och på eftermiddagen var jag hos Elin - Scrappevent och pysslade lite och pratade en massa, super trevligt :)
En barndomsvän (min bästa vän i många år) gifte sig på lördagen och det var till henne jag gjorde ett kort innan vi åkte som jag skickade till hennes mamma . Så nu kommer lite foton på det kortet:
Framsidan, hade många funderingar på hur jag skulle göra det men blev tillslut riktigt nöjd.
 
Här är det uppknutet och öppnat
 
Hela kortet utvikt så att man ser utsidan av kortet.
 
Och insidan av kortet.
Jag har sett några foton från bröllopet på fb, och de var så vackra!! Önskar dem all lycka och glädje i framtiden!
 
Jag har även hunnit med att göra ett kort till en utmaning på fb under heögen. Utmaningen var att göra ett kort till en man, och detta är mitt bidrag (vann inte men det var kul att göra men inte helt enkelt att göra kort till en man..)
 
Imorgon ska jag först åka och ta lite prover (fastande) inför ett läkarbesök om dryga veckan sedan ska jag till Gredelin och hämta min beställda pennor - derwent inktense 72 st Ska bli så kul att testa dem ordentligt och jag har en känsla av att det kan bli en hel del färgläggning den närmaste tiden :) Så ikväll har jag skrivit ut de stämplar jag har i digitalform och flera av dem har jag aldirig använt så det ska bli extra kul att testa!!
 
Ska även åka till Telia en sväng å höra om de kan fixa så att det går att ringa till och från när jag inte är i sverige. Trodde jag fått det fixat när vi skaffade smartphonen men tydligen inte för när vi kom till Italien så funkade det inte.. det gick dock att använda internet som vi hade fri tillgång till på hotellet.
Så nu är det sovdax
Nattis!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pastorsfrun

Oh vad härligt ni verkar haft det i Pisa. (Avundsjuk ;)).
Hoppas du återhämtar dej bra i kropp och fötter.
Jättefina kort!
Ta hand om dej!
Kram

Svar: Tack!! Ja det var så skönt att komma iväg efter allt annat som varit i vår och sedan få det så härligt som det blev. Både fötterna och kroppen är mycket bättre, orkade med en skogspromenad igår på dryga 5 km vilket var längesedan vi gjorde (men ska bli bättre på att göra). Kul att du gillar mina kort, det är så kul att göra dem å jag blir så glad när de blir gillade :)
Ta hand om dej du oxå, du är så värdefull!!!
Kram
Cecilia

2013-05-29 @ 09:44:36
URL: http://Http://pastorsfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0