Scrapphelg i Linköping

Denna helgen har jag med en massa andra varit i Linköping och scrappat en massa. Det var min första stora scrapphelg, tidigare har jag varit iväg på träffar som varit över dagen eller en kväll och inte alls så många personer :)
Jag och Elin samåkte så det var skönt att kunna dela på den biten och bara behöva ta bilen en av dagarna.
Tiden gick jättefort men jag hann med en heldel ändå även om man alltid har tänkt att man kanske skulle hinna med mer. Men jag gjorde bidrag till 9 tävlingar och fick pris i 2 av dem, (de lottade ut en massa priser i varje tävling förutom den som fick mest röster). Samtigt gick man runt å kollade på vad andra gjorde och fick inspiration till andra sätt att göra på. Det var många som gjorde PL (Project life) som nog är något av det senaste som jag inte har fastnat i men vist jag förstår ideén, men att få ihop något om varje vecka tror jag inte är läge för mig än.. Där emot gjorde jag flera LO (lay out) som jag deltog i tävlingarna med. Det var riktigt kul så det kommer nog bli mera av. Men det är samma där, jag kör min enkla stil och jag gillar fortfarande att göra kort mera :)

Tänkte visa något av det som blev gjort i helgen, har ett projekt påbörjat som jag måste göra färdigt de närmsta dagarna oxå så det blir nog att sista efter jag kommer hem från läkarbesöket.
 
 Detta är till en tävling där vi skulle lifta ett kort.

Här skulle vi Lifta en layout
 
 
Här är delar av det vi fick i goodibagen som skulle användas i en av tävlingarna. Här har jag gjort ett kort, gjorde även en LO med saker ur påsen.
 
Här skulle vi inspireras av en bild med massa saker, en moodboard. Här är kortet till den tävlingen
Och här är LO till den samma.
 
Här är den sista LO jag tänkte visa från helgen (dock den första jag gjorde av de olika LO). Denna är i 12x12 tum, de andra är gjorda i storlek 8x8 tum. Den är gjord till en skisstävling på lördagen.
 
Så nu är det dax för lunch och sedan läkarbesök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0