Uhg va tiden går fort

Ja tiden bra rusar iväg å jag vet knappt vad som blir gjort men något händer väl här hemma hoppas jag på, men det är som jag sa till svärmor idag då vi var där å firade henne idag att jag har ingen aning om var sommaren tog vägen och nu är det snart slut på september oxå.. Vist mycket tid har gått till att vara hemma hos mina föräldrar eller oroa sig för att inte vara där men ändå..
Idag har vi alltfall firat svärmor som fyllde 71. Vi hade köpt ett sittunderlag i tovad ull till henne, hittade det ute i hantverksbyn i Kolmården. Jag var där ute i fredags och passade då på att lära mig att göra blommor i lera till att bla sätta på kort, hade några på kortet jag gjorde till svärmor är inte helt nöjd med dem och behöver en massa träning för att de ska bli lika bra som de hon gjorde men det var kul att testa på att göra dem.
 
Igår var jag å träffade en tjej här i stan som håller på att sälja ut sina scrapsaker så jag passade på att köpa lite olika dies å stämplar av henne. Det finns ju så många dies jag vill ha men kan inte bestämma mig för vilka helt än då de ändå kostar en del. Men Förra veckan fick jag min första beställning (om jag räknar bort mammas..) ska göra 5 julkort och ett födelsedagskort, så nu hoppas jag på att det kommer in någon mer så kanske jag kan spara ihop till några :)

På fredag åkter vi upp till Stockholm för att vara med på spelhelg i Viksjö. Vi ska lyxa oss med att bo på hotell då vi på fredagen ska gå å se Carola och hennes 30-års firande som artist vilket jag ser så fram emot.
Men först är det torsdag å det är åter dax för vattengympa på morgonen sedan hem några timmar för att sedan åka tillbaka för ett sskbesök. På kvällen blir det en tur å spela ett par parti Scrabble.

Här kommer kortet till svärmor:

Närbild på stämpeln, jag bara älskar den :)
Och sedan en bild på blommorna som jag gjorde, valde tyvärr två lite förika röda i den ena blomman för det syns inte att det är två olika färger i den
.
 
Denna månaden ska jag skicka ett kort till Usa i Postcrossing-Handmade card och jag har tänkt att skickat detta kort som jag gjorde i en utmningsgrupp på fb, får förklara texten på insidan :)
 
Hittade ett födelsedagskort jag gjorde till en vän i somras som jag inte har visat
Del av stämpeln

Det var allt för denna gången :)
Nattis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0