Hallå... vart tar tiden vägen och var är julkänslan..

Fatta att det är tredje advent på söndag.... jag som knappt har fattat att det är december om man bortser från småstressen med att bli klar med julkort, julklappar och fixa här hemma innan lilljul..
Julklapparna är nästan färdigt, har bara några kvar till bla min kära man som inte önskar sig något *suck* och skulle jag ha kommit på något så har han sagt det till någon annan eller liknade. Sedan någon mer till familjen som inte är klar än. Sedan ska det handlas lite kläder, framförallt till sonen men sedan skulle jag oxå vilja ha något nytt om jag kan hitta något jag gillar vilket jag inte gjort hittills.
 
Idag har M varit ledig efter beredskapsjobb och vi var och handlade det mesta till lilljulen medan farmor såg efter F. När M åkte å hämtade F passade jag på att göra julgodis, blev två tryfflar - chili i mörk choklad (smakade dock inte så mycket chili så nåsta gång ska jag nog ha i lite mer) och sedan saffrans tryffel med vit choklad - dessa skulle doppas i choklad vilket inte alls var lätt för att få dem att se bra ut men de får duga. Sedan blev det Wienernougat oxå då jag hade köpt hem nougat utan att veta helt vad jag skulle ha den till. Så mycket mer blir det nog inte i julgodis, de mesta tryfflarna ska ges bort i julklapp.
Ska även göra rullrån någon dag i veckan som kommer då det är ett måste till jul :)
På lördag om en vecka kommer svärmor och svågern hit på lilljul så innan dess ska det fixas skinka och sill, resten som kan förberedas är nog gjort... ja det ska städas oxå.
 
Julkorten tror jag faktiskt att jag nästan är färdig med.. tror att om jag räknade rätt så har jag ett eller möjligen två kvar att göra och det får jag se om jag klarar fixa inatt. Sedan ska korten skrivas under helgen och fotas, hoppas på att korten vi lämnat in för framkallning blir färdiga i tid så jag kan sätta in dem. Sedan ska det göras ett par julklappar oxå här inne i pysselrummet :) har ju en hel vecka på mig..
 
Ja några kort tänkte jag ju visa, mammas beställningskort kan jag ju lägga upp av för jag tror inte att så många hon skickar till är här inne å läser :) Så här kommer några av dem :)
 
Bara älskar denna tomtenisse Melwin från Pysselpassion och som Jacqueline Holmgren har gjort.. ja jag älskar ju alla hennes stämplar :)
 
 
 
 
Samma stämpel, en från Magnoia men sedan är det olika utformning av kortet.
 
Även denna stämpeln är en Agnes som Jacqueline gjort
Så det var allt för inatt, nu sak jag komma igång med de sista korten samt ett födelsedagskort till kusinbarn som fyller i veckan som kommer.
Njut av tiden.. och hoppas att julkänslan snart infinner sig.
kram

Kommentarer
Postat av: Lisa-olsi

Många smarriga julgotter :)
Jättefina kort, gillar det gröna
med snögubben, han var så söt :)
Ha en trevlig lucia.
Kram Lisa

Svar: Tack :)
Cecilia

2014-12-13 @ 01:48:02
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Tiitti

Oh vad du har hunnit med , bakat massor gott.
Fina kort du gjort . kram från Titti

2014-12-13 @ 09:26:40
Postat av: Tiitti

Oh vad du har hunnit med , bakat massor gott.
Fina kort du gjort . kram från Titti

2014-12-13 @ 09:26:55
Postat av: Titti

Mycket fina kort du gjort och bakat och bakat massor med gott till julen som kommer med stormsteg. Kram från Titti

Svar: Tack ska du ha! Julen blev riktigt bra och när den väl kom så var det vitt å julkänslan hade kommit :)
Cecilia

2014-12-14 @ 10:26:03
URL: http://snowflake64-snowflake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0