Sommarvärme!

Ja nu är det verkligen sommar och varm :) gillar det samtidigt som jag förförsta gången kan tycka att det är lite jobbigt.. men då är det mest för att jag tycker synd om F som det blir lite väl varmt för.,  Värmen gör att han blir lite mer grinig och har svårt att komma till ro på dagarna men det är ju inte så konstigt, det blir ju vi vuxna oxå när vi är trötta och det är för varmt. Sedan fick han 5 månaders sprutor i måndags (svårt att förstå att det redan har gått 5 månader) och av det fick ha ju feber ett par dagar.. mitt i värmeböljan. Men det är skönt att ha en källare som man kan gå ner å svalka sig lite i och det är svalt när man går å lägger sig.
 
Vi har varit å köpt nya möbler, dels en dagsäng/gästsäng till ett rum och sedan nya bokhyllor in till mitt pysselrum, bokhyllan som jag hade sedan tidigare har vi satt in i gästrummet som även kommer fungera som lekrum till F och troligen kommer han sova där på dagarna eller bara mysa å läsa en bok.. Det blev även ett par gaderober som vi ska ha i sovrummet så att vi får in lakan å liknade saker på ett å samma ställe.
Men detta har gjort att det inte blivit så mycekt tid över till att göra några kort för jag försöker få ordning i rummet och det är inte så lätt med massa nya hyllor att veta vad som ska vara var.. men det kommer väl så småningom. Komemr ha dörrar på två underdelar (vi köpte de nya billybokhyllorna) och sedan kommerdet bli något lås på dem så att jag kan gömma lite saker. Ska även bli en grind in dig då det är så mycket småsaker som någon liten kille kan gilla att plocka med :) Det börjar likna något där men har massa kvar som jag vill fixa... men med värmen är det inte så lätt att göra så mycket. De senaste nätterna har jag gjort två kort, ett som vi ska ge bort nu när vi är i Värmland och ett som mamma å pappa har beställt så dem visar jag senare :)
M börjar sin semester i eftermiddag, efterlängtat!! Så först blir det en tur till mina föräldrar ett par dagar men sedan ska vi mest vara hemma och så kommer det massa vänner hit istället och med dem kan det bli någon utflykt istället :)

Har iallafall två nya kort som jag kan visa
Det första gjorde jag till en utmaning i midsommar på fb med tema midsommar
 
Nästa är till en underbar tjej som gillar fotboll och hon fyllde 12 igår :)
Har fastan lite för denna vikningen just nu, den är lite rolig att göra och det finns fortfarande plats att skriva lite om man vill det vilket inte alltid finns på alla  vikningar
Helt utfällt...
 
Avslutar med en bild på mig och Filip från midsommar, kransen har jag gjort och blev riktigt nöjd med. Köpte blåklinten resten av blommorna plockade jag.
 
Skön sommar till er alla
kram
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Va kul att en fd Värmlänning hälsade på i min blogg :)
Söta dina kort är men sötats är killen på bilden längst ner med sin fina mamma.

Svar: Du gör så mycket fint så det är alltid kul att se vad du har gjort både i bloggen och på fb :) Ja gossen är söt å goast i hela världen :) han sover nu gott här i varma Värmland :)
Cecilia

2014-07-10 @ 16:42:46
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Serafin/Ronja

Så fina och somriga kort du gjort! :)
Kram!

Svar: Tack så jätte mycket!!
Cecilia

2014-07-10 @ 20:19:57
URL: http://www.serafinpysslar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0