babysim

För en vecka sedan började vi med babysim, eller ja det är bara tre gånger nu som pröva på och sedan börjar terminen i höst och det ska vi klart vara med på då F älskar att vara i vattnet. Vi var där idag oxå, det enda han inte gillar är att få kallsup vilket han råkade få engång idag men bara han hade lugnat ner sig så var allt bra igen och det var skönt igen.
 
I onsdags åkte vi till Värmland och hem till mina föräldrar för en långhelg hos dem. På torsdagen var vi nere i Mellerud för att fira min yngsta kusin som tog studenten :) Tänk att hon redan blivit så stor! (håller tummarna för att hon kommer hit om ett par veckor då det är festival i stan som hon ska jobba på och behövde komma någon dag innan campingen öppnar) Hann även hälsa på hos mammas moster, tyvärr regnade det så vi kunde inte vara ute så mycket vilket annars hade varit kul men det är alltd kul att träffa släkten, blir ju inte så ofta så när man är där nere är det bäst att försöka hinna med så många som möjligt.
På fredagen åkte vi till svägerskan och F kusin, min bror var på sweden rock så vi tog hand om E (kusinen) lite så hans mor hann måla lite på staketet runt deras altan, oj vilken fart en tvååring kan få.. inte många minuter han var still inte :) Men det är så härligt att se vilken ömhet han har mot sin kusin och kommer fram med leksaker och vill trösta när han gråter.
De kom även hem till mamma å pappa på lördagen så att vi fick umgås en dag till, det är kul när han inte längre är blyg för oss utan det går bra att följa med mig å mamma (farmor i detta fallet då) till lekparken så att hans mamma kunde koppla av lite :)
Igår söndag grillade vi lite lunch innan vi åkte hem, och F somnade innan vi lämnade Koppom och sov i stort sett hela vägen till Örebro där vi stannade hos min kusin med familj och njöt några timmar där av trevligt sällskap och go mat :)
Helgen gick riktigt fort men så är det ju när man har kul :)
Idag har vi varit på babysim igen och sedan åkte vi till Söderköping och bara njöt av dagen och att vara tillsammans bara vi tre. Sedan åkte vi till en blomsteraffär som hade rea på perenner så jag köpte några som jag hann plantera nu ikväll då det var jätte härligt ute under kvällen. Det blev en ros och några aklejor lite lavendel och så jordgubbar. Har bara jordgubbarna kvar att planera och de ska ner i en blomlåda för att ha på altanen.
 
Så nu till lite kort jag gjort..
Morsdag var först..
Det första är till min mamma
Det andra blev till svärmor :)
Sedan var det studenten som vi var på förra veckan, testade en ny vikning till detta som jag såg några som gjorde på en sida på fb :)
Insidan
Sedan i helgen var det två bröllop, ett på var sida av sverige :) Vi var inte på något av dem men då de är goa vänner så ville jag ju göra ett kort till dem. Pernilla och Johnny gifte sig i Stockholm
insidan
 
Petra och Markro gifte sig på Björkö :)
 
och så ett sista kort för ikväll :) Min kusins dotter fyller 10 år på söndag men eftersom vi var där igår så fick hon kortet i förskott. 
 
Önskar er alla en härlig sommarvecka!! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0