Juli..

Sådär nu har det gått ett par veckor till av sommaren, en vecka där det var så varmt att jag knappt viste vad man skulle göra eller ta vägen.. så som det var ifjol. Men vi åkte till Kolmården en dag och iom att det fläktade så gick det rätt bra även om det var varmt. F var vaken hela tiden tills vi började gå mot bilen, då somnade han å sov gott i bilen hem. Vi har även varit iväg å badat ett par gånger.. F gillar inte att bada eller jo det gör han men inte i sjön då han tycker det är kallt.. när han väl har blivit van med det så är det ok men det tar sin stund så andra gången testade vi basänger som vi hittade i Söderköping å det var bättre men bäst gillar han nog när vi fyller vår lilla pool här hemma där det blir lagomt varmt eller badkaret :)
Sedan var jag inte så ledsen när det blev lite sämre väder för då orkade man göra lite.. iallafall jag.. min kära man fick "ryggskott" så han var hemma förra veckan å klarade inte göra så mycket.. men han kunde ta F då å då så jag kunde göra något annat.
Som tur är har ryggen blivit mycket bättre så i förrgår testade vi den nya cykelbarnstolen och tog en tur och det gillade F massa. Han tom somnade när vi hade cyklat ett tag och påvägen hem satt han å pratade en massa :)
 
Så nu till lite av korten jag gjort
Jag gjorde ett till min tandsköterska, lite för att hon skulle få se vad det var jag gör och då jag var där dagaran innan hon gick på semester
Jag hittade en bild på nätet som jag hade som idebild men ville ha lite annorlunda och så här blev min.
Och så här blev kortet när det blev färdigt, blev riktigt nöjd med det.
Detta kort gjorde jag åt mamma som en beställning, det var till mina kusiners mamma som fyllde 60 år. Insidan är det fyra tags som har foton på födelsedagsbarnet från olika åldrar (min ena kusin hjälpte mig att leta kort när hennes mamma inte var hemma :) ) Sedan görsökte jag fylla kortet med saker jag vet att hon gillar. På framsidan är det Agnes från pysselpassion som fått ta sin plats :)
 
Detta kortet gjorde jag i Stockholm till en tävling men var till en vän till familjen 
 
Mamma beställde även ett kort till en annan vän som fyllde 75 nu i vår, detta kortet är bara 10x10 cm, stämpeln är en från Bildmålaren
 
Min kusins barn brukar jag försöka skicka kort till, här blev jag dock lite sen då tiden gick lite förfort och vi var på semester. Men fick iväg ett kort någon dag sent iallafall, stämpeln är Melwin från pysselpassion. Vikningen på kortet lärden jag mig i Stockholm så den var kul att testa
 
Sedan tog ju min kusin på mammas sida examen från univeristetet i Linköping och det firade vi med bla ett kort.
Stämpeln på framsidan är en från bildmålaren.
 
Jag gjorde kort till fröknarna på öppna förskolan innan de stängde för sommaren. De är så underbara så lite uppskattning skulle de ha tyckte jag.
 
Så det var allt för inatt.
Önskar er alla en härlig sommarevecka men förhoppningsvis lagomt varmt.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0