En dag med både glädje och tårar å besvikelse

Så där nu har det gått lite förlång tid men jag ha inte kommit in i några bra vanor än tyvärr. Filip älskar förskolan och det är jätteskönt för då är det inte så jobbigt att lämna honom. Jag har inte mått så bra utan mycket av min tid här hemma har gått åt att vila å att ha ont vilket inte gjort mig på bästa humör å orken har inte funnits till så mycket annat än det jag måste göra. I slutet på förra veckan återkom lite av energin för att sedan försvinna under helgen då magen bråkade så extremt mycket att jag knappt viste vart jag skulle ta vägen så helgen gick på nåder och mycket extra morfin tyvärr. Men på lördagen var det sticklördag och den ville jag vara med på å var fram till 14 sedan var jag helt slut plus att vi skulle lämna in kläder till en klädbytardag där vi faktiskt fick sålt en del och hittade lite vinter kläder. På söndagen blev det inte så mycket gjort mer än att hämta de kläder vi inte sålt. 
Igår måndag var M föräldraledig så då var vi till busfabriken där F fick leka av sig och M fick se hur det såg ut för första gången :)
Så kom dagen då det var dax att träffa två kirurger i Linköping, något jag inte alls sett fram emot. Jag mår dåligt bara jag ser sjukhuset i Link, och har jättesvårt att åka dit men tänkte ge det en chans... skulle ju bara träffa kirutgerna inför planerad operation som ska ske i Norrköping då jag inte klarar av Link å detta står i min journal (har själv läst det så det var inget jag funderade på). Men för att hitta på något kul denna dagen så hörde jag med Lotta på Moas pyssel om hon kunde öppna lite tidigare så att jag kunde hinna till Mantorp innan besöket och det gjorde hon gärna. Å vilken gullig affär med masssssssa saker. Önskar att jag hade haft en tjockare plånbok så mer hade kunnat följa med hem för det fanns så mycket jag hade velat handla men nu vet jag ju var den ligger och kan ta en tur dit igen :)
Men lite blev handlat iallafall, bla detta :) 
den översta är en dies som Lotta har gjort själv och det står hej och den ska bli kul att testa! Blev även lite papper och annat . Stämpeln blev jag så förälskad i när jag såg en vän på fb använt den till ett underbart kort.. får se om jag får till det något liknade även om jag aldrig kan göra lika underbara kort som hon.
Lotta är så underbar som person så det var trevligt att träffa henne och prata med henne så tiden gick fort! Men jag hoppas att vi ses snart igen!
Efter besöket hos Moas åkte jag in till Gamla Linköping och gick på lite pokemon jakt utan att hitta så mycket men jag fick ett par kms promenad innan jag åkte till sjukhuset å efter många om å men fick jag en parkeringsplats i ett fullt parkeringshus å hittade ut å ner till kirurgen. Stressen å psyket var redan i botten och när jag sent om sider fick komma in till kirurgerna blev det inte bättre då de börjar prata om en helt annan operation än den som vi kommit fram till i Norrk och allt eftersom de pratar så inser jag att de pratar om att göra den i Link... å jag talar om att det inte kommer på fråga, jag litar inte på personalen eller sjukhuset efter tidigare erfarenheter och det ska till en akutoperation innan de får röra mig där (typ att jag krockar på väg där ifrån å det är enda sättet att överleva)
Jag tror inte att det går bra om inte magkänslan är med på det, när hela kroppen ropar NEEEEJ så kommer inget funka och sedan är jag inte med på deras planer. Men de stog fast vid att Norrk inte klarar av att göra operationen vilket jag inte hört innan (tror mer att det är att de vill ha det i sin statistik) utan att om inte de skulle göra op så är det bara i Göteborg eller Stockholm de kan göra den.. å då ffa gbg.. å det lätt bättre än Link men jag få inte ihop hur jag skulle klara av det med familjen osv.. det hela slutade med att jag alslutade samtalet eftersom vi var så långt ifrån varandra och gick därifrån helt förstörd. Ett samtal med en god vän var jag iallafall såpassa samlad att jag tog mig därifrån och sedan blev det en tur in till centrum för att hitta någon mat - vilket jag inte gjorde.. men det blev ett samtal till M och mamma och sedna även till min dietist som mer är som en kurator och hon förstog vad jag menade och kontaktade min kirurg i Norrk och han skulle återkomma till mig så får vi se vad som händer, just nu känns det som jag struntar uppi allt vad operation heter och så tar jag det akut när det kommer och så får vi se vart jag är den dagen..men jag vet inte.. det enda jag vet är att jag inte klarar av en operation i Link.
Efter någon timme i city så åkte jag till Ica Maxi och köpte med mig lite hem och sedan åkte jag hem å efter ett antal timmar här hemma har jag kunnat varva ner och hoppas nu på att kunna sova några timmar och imorgon hoppas jag få leka med allt det nya från Moas pyssel :)
 
Okej några kort ska jag iallafall försöka lägga in som var gjorda i somras:
Hade inte så mycket energi i sommar så detta kortet blev ett enkelt till en vän som fyller 14, en tjej som gillar att shoppa å älskar sport å bla fotboll
 
Detta kortet fick min bror och sväger när de fyllde år i maj (på samma dag)
Har maskat ihop två stämplar från pysselpassion :) riktigt kul att maska så det ska jag försöka med lite mer.
 
Svägerskan beställde ett kort till sonen och det hon hade som önskemål var ballonger :) Gjorde ett försök med ett shake kort och det blev sådär
Här är kortet från oss till samma kille och kortet anspelade på saker som vi gav honom, hade hade nyligen fått en sandlåda så vi köpte leksaker till den :)
 
Min morbrors fru fyllde 60 år i augusti och jag gjorde detta kortet till henne
 
Sedan så gifte sig granntjej från min uppväxt och det var ju klart att jag skulle göra ett kort till dem :)
Insidan av kortet
 
Så nu ska jag försöka sova så jag orkar gå upp med F imorgon och gå med honom till förskolan.
kram på er alla
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt

Svar: Tack!!
Cecilia

2016-10-14 @ 16:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0