Sommaren slut redan...

Hej hopp vad sommaren har gått fort och tanken på att blogga har funnits där många gånger men antingen har jag inte varit vid datorn eller så har inte orken funnits där.. så nu måste jag ta tag i det!
Inser nu att jag inte har skrivit sedan innan vi åkte till Barecelona.. vilket var i maj.. så vi börjar väl där lite kortfattat..
Barcelona var en underbar stad med så mycket att se och göra, helgen som vi var där tillbringade vi med att spela Tantrix, eller ja M gjorde det å jag å F var på stranden gick i affärer samt kollade på när de spelade ibland :)
Vi åkte även rundtur med turistbuss och fick se mycket men sedan vandrade vi i berget där osbyn låg -92, var en dag vid havet och några dagar shoppades det å kollade runt på loka saker. Massa god mat blev det :)
Sista dagarna började jag faktiskt se fram emot att åka hem å komma in i lite vardagsrutiner igen.. vi var där 10 nätter :) Flygningen med F gick jättebra förutom att han vägrade sova.. han somnade när planet satte hjulen i svensk mark..
 
Sedan jobbade m några veckor innan han hade semester midsommar veckan :) Midsommar afton firade vi med goda vänner här i stan, båda med barn i samma ålder som F. Vi var här å åt lunch och sedan hos en av de andra familjerna på kvällen. Blev inget dansande iår på aftonen men väldigt roligt att fira med goa vänner!! På midsommardagen åkte vi som vanligt ut till stugan och firade där oxå :) där blev det bad i sjön och i baljan då det var jättevarmt å fint väder å sedan var vi å kollade på firandet men F sov först å sedan ville han inte alls dansa så det slapp han.
På måndagen kom min mamma för att få sin 70 års pressent, hon viste bara att vi skulle göra något men inte vad :) Men det blev en resa till Vimmelby och Astrid Lindgrens väld, vilket var jätte kul och ett ställe jag gärna vill åka till igen om något år :) Å F älskade det, speciellt Pippi där vi var länge. Vi sov två nätter där innan vi fortsätte till Öland där vi bodde en natt och ffa för att jag ville till Borgholm och till bokhandeln där för att köpa lite nya pysselpassion stämplar :) 
Sedan hem å på lördagen var vi hos min bror och hans fru i deras sommarstuga innan vi tog det lugnt på söndagen och på måndagen åkte vi upp till värmland och var hos mamma nästan en vecka :) Å sedan var Ms semester slut och han började jobba igen... men bara för tre veckor innan han hade två veckor föräldraledigt :) Vi var i värmland åter igen en vecka och sedna på hemma plan en vecka men med nästan något inplanerat var å varannan dag :) På kolmården har vi varit flera gånger i år och verkligen utnyttjat våra årskort så nästa år blir det nya :)
 
Nu har vi börjat skola in F på förskolan och det går riktigt bra förutom att han fick magsjukan förra veckan så vi fick börja om lite denna veckan men han älskar det :) å blev riktigt arg på mig när jag talade om att det var dax att går hem idag.. Imorgon ska jag få gå ifrån en stund och är rätt säker på att det kommer gå jättebra. tanken är att han ska gå tre dagar i veckan 8,30-16,15 fram till jag ska in på sjukhuset och opereras då han troligen får gå heltid ett tag.
Tanken är att jag ska få mer tid för att pyssla samt träna på dagtid och göra saker här hemma som inte är så lätt att göra när f är med och f behöver mer aktivitet och kompisar än jag kan hitta på om dagarna så jag tror detta kommer bli toppen (och nu kanske jag äntligen kan få in att blogga lite mer regelbundet)
 
På scrappfronten har det varit ganska lugnt under sommaren då det inte funnits tid eller ork till så mycket men nu börjar lusten och tiden komma tillbaka vilket jag ser fram emot. Och jag har tänkt söka Dt hos moas pyssel och det är ju en av mina drömmar att bli dt så jag hoppas så på att jag ska få bli en av deras dt gäng.
 
Så några kort på det lilla jag har gjort oxå
Gjorde ett album med kort till en som slutade jobba på Öppna försolan nu i sommar, F älskar henne verkligen och när hon har varit inne å jobbar lite extra nu så har han blivit så glad :)
Var kul att göra ett album,mitt första men jag har ett till som väntar på att jag ska börja med.. en försenad doppresent... (dopet var väl i feb/mars när jag var som sämst tror jag) så det är ett av hösten projekt förutom alla julkort som ska göras - de har jag redan börjat med då jag ska ha med mig några till en besällning när jag ska till tandläkaren nästa gång.
 
Min brors svärmor kom med en beställning i slutet av förra året av tre födelsedagskort och nu vet jag att alla är lämnade så nu kan jag visa dem.
 
Det första är till barnbarnet som fyllde 7, en tjej som gillar katter och stämpeln är från pysselpassion.
 
Nästa kort är till hennes man som spelar golf :)
 
Sedan ett kort till äldsta dottern (som är min svägerska) som jag vet gillar blått så kortet fick gå i det.
 
 
en annan beställning
 

Så det får vara allt för ikväll så lovar jag att skirva snart igen :)
Nattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0